15e en laatste wandeldag !!! - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Herman Vrins - WaarBenJij.nu 15e en laatste wandeldag !!! - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Herman Vrins - WaarBenJij.nu

15e en laatste wandeldag !!!

Door: Allen

Blijf op de hoogte en volg Herman

08 September 2013 | Spanje, Santiago de Compostella

Van We zijn weer om 6.00 uur opgestaan in de eetkamer ons ontbijt klaargemaakt. Stokbrood ham,kaas. Marion haar boterham met suiker De cafe koffie van Hennie. Herman weer de commandant dus op tijd weg.
Het was heel donker maar wel droog.Direct door het bos zaklantaarns aan en direct op weg met de andere pelgrims.Stand op de teller 336 km.Richting SANTIAGO.Ook nu weer een schitterende omgeving en eucalliptesch bomen met hele mooie dorpen.Deze keer wel genoegpleisterplaatsen.Dus we konden al snel aan de cappacino heerlijk.Onze commandant wilde door maar het was drie tegen een haha
Boven op het hoogste punt de berg van devreugde Monte de Goso hadden we een eerste blik op Santiago geworpen.Ook hebben we daar onze lunch gebruikt.En fotos gemaakt op de top bij het herdenkingsteken.
Eerste indruk op Santiago was van eueue is dat alles.Maar toen we over de top gingen ontvouwde de stad zich langszaam.Steeds dichter kwamen we bij ons einddoel.We kwamen de stad binnen over de grote wegj en het spoor in een zeer modern gedeelte van de stad.Gaande weg na zeker 4 km kwamen we in het historische gedeelte van de indrukwekkende stad begeleid met kanonsslagen kwamen we steeds meer in de buurt van de cathedraal .Via allerlei smalle straatjes met historiche panden werden wij begeleid naar het centrum en de cathedraal. Dat is een heel indrukwekkend en overweldigend moment overal kanonsslagen en muziek .En plotseling stonden we met vieren op het Plein na 358 km hadden we de finisch bereikt.We hebben toen de kerk bezocht en van een mis genoten. We hebben het wierrokvat van de vorige mis nog zien schommelen. Toen hebben we even verdwaasd rondglopen een lekker wijntje gedronken en onze nieuwe slaapplek opgezocht.Daarna hebben we ons ingeschreven als Peregrino en onze officiele certificaat opgehaald.Daarna genieten we nog eenmaal van een voortreffelijk pelgrims menu voor de laatste keer.Morgen zijn we weer gewoon een toerist uit Nederland.
Ps kleine aanvulling de dames hebben nog met drie nederlandse kussen afscheid genomen van de Italianen Hihi ******

• 08 September 2013 - 22:14

Frans De Kort, Veghel:

Jan en de rest, ik heb genoten van jullie verslagen.
    Kei en kei goed dat jullie het gehaald hebben, maar ook de tijd gehad hebben om eens goed over jezelf en de rest van de wereld na te denken.

Groeten vanuit Veghel en ik zie jeullie volgend jaar wel bij de 4 daagse,

• 08 September 2013 - 22:19

Mari:

wat een supper prestatie hebben jullie neergezet emotioneel en toch zo mooi en echt trots op jullie en jullie zijn nu echte pelgrms supper vrienden prachtig gewoon
    gr mari tot dinsdag love jullie allemaal

• 09 September 2013 - 01:26

Jos Kolen:

Proficiat
    Geweldig gedaan ik heb respect voor jullie.
    Nu even uitrusten en nog wat vakantie houden.
    Groetjes Jos en Ellen

• 09 September 2013 - 07:30

Annie En Mario:

Jullie hebben het doel gehaald,supper.Ik heb van het verslag genoten,bedankt daar voor.Geniet nog maar even van dat heerlijk gevoel.En Marion tot gauw.GR van uit Belgie

• 09 September 2013 - 08:34

Elly:

Hallo Pelgrims,
    Jullie hebben het gehaald, wat een gevoel moet dat geweest zijn toen jullie de stad binnen liepen. Geniet er nog maar lekker van en ja vandaag zijn jullie gewoon weer toeristen.
    Jan en Marion tot dinsdag en Henny en Herman geniet nog van een paar extra dagen.

Gr. Elly x

• 09 September 2013 - 14:36

Harrie Wijnans:

Hallo Pelgrims. Gefeliciteerd. Ja, die klim naar Monte do Gozo en dat stuk door de stad naar de kathedraal valt nog even tegen. Maar het is heerlijk om op die historische plaats je pelgrimstocht te beëindigen. Nu maar uitrusten en ook pelgrims ontmoeten die je onderweg achter je gelaten had. Dat zijn momenten van emotie want, de CAMINO is ' Mensen ontmoeten en van mensen afscheid nemen. '
    Geniet nog van jullie tijd in Santiago en goeie reis terug naar Tilburg.
    Buen Camino y Ultreya.

• 09 September 2013 - 16:33

Resi:

Hallo toppers,
    Wat dat zijn jullie zeker na deze tocht te hebben volbracht!
    Super, heb nog niet al jullie verslagen gelezen, maar heb er nu al van genoten. Henny en Herman, ik kom zeker nog voor tips. Voor nu, geniet nog van jullie welverdiende vakantie.

Groetjes, Resi

• 09 September 2013 - 19:45

Martin:

Alle 4steps P R O F C C I A T !!! Een geweldige prestatie. Ik heb even een aantal dagen geen reacties gegeven. Wij zijn zelf met vakantie gegaan en zitten in Z. Frankrijk bij Agde aan zee. Blijven hier nog 3 weken en daarna neem ik wel contact met Jan op om bij te praten.
    Nogmaals: Chapeaue.
    Gr.- Martin Aalbers / Veghel

• 09 September 2013 - 20:06

Riette Janssens:

Ja jullie wilden na de 4daagse naar Santiago. En wat denk je...........................
    Jullie hebben t gedaan. Echt kei goed wat n doorzetters.
    Nu afkicken.
    Dit neemt niemand jullie meer af.
    Houdoe en de groetjes
    Riette

• 29 Augustus 2016 - 09:48

Dorine Kivits:

Ohhh Marion,

Proficiat met deze behaalde tocht!! Super van jou en je medewandelaars!!

Geniet daar in de prachtige stad, en veel veilige kilometers gewenst voor de terug reis.

Weet dat ook wij (lees HEEL Contour de Twern) jullie blog dagelijks lezen, leuk hoor!!

Dikke kus!

Dorine