Astorga - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Herman Vrins - WaarBenJij.nu Astorga - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Herman Vrins - WaarBenJij.nu

Astorga

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Herman

05 September 2016 | Spanje, Astorga

Hola,
Vandaag gaat de reis naar Astorga.
We lopen de eerste 7km nog vrijwel in het donker. We merken dat het steeds langer donker blijft. Het eerste dorp is Hospital de Orbigo met zijn beroemde brug. We maken foto s en lopen door naar villares de Orbigo waar ik direct de Allberque herken van het programma op tv . Het kruispunt. De eigenaresse is een Belgische Madam. We nemen een kijkje in de Alberque en zij vind dat we bij haar moeten komen slapen. Maar dat past niet in ons schema.
We gaan verder de bergen in en op de top woont David. Hij is 7jaar geleden daar gebleven en heeft een plaats voor pelgrims op gebouwd. Hij bied fruit en drinken aan en even een rustplek. Het is geheel gratis maar we geven natuurlijk een donativo.
Sinds ruim een jaar is Suzy uit Australië bij hem gebleven. Wat een mooie mensen en tevreden met zo weinig.
Met een goed gevoel lopen we verder en na ruim 27km komen we in Astorga met zijn prachtige kathedraal.

• 05 September 2016 - 16:17

Rob Loomans:

The great four,

Wat een geweldige verhalen erg fijn om te horen dat het zo goed gaat met jullie.

Loop niet te snel Jan heeft maar korte pootjes ;}

Geniet er van en houd ons op de hoogte vinden we erg leuk.

Toitoitoi,
    groeten rob (collega van JC)

• 05 September 2016 - 21:36

Mari:

Hoi pelgrimo.s

Jullie komen steeds dichter bij jullie doel ben trots op jullie maar jullie raken steeds meer gewent aan het primitieve houdt wel in de gaten het thuisfront is er ook nog die zijn erg veel met jullie bezig maar andersom wordt het thuisfront vergeten en dat is wel te begrijpen maar geniet er nog lekker van nog 15 dagen gr mari

• 05 September 2016 - 23:06

Henny:

Qua tijd zijn jullie net over de helft, geldt dat ook voor de afgelegde afstand?
    Hebben jullie geen last van blaren of spieren? Wat is de max afstand die jullie op 1 dag hebben gelopen? Hoe gaat het lopen met de rugzak? Verveelt ie jullie? Groeten en succes.

• 09 September 2016 - 11:31

Ans:

HOI KANJERS,
    HET LIJKT WEL OF WIJFIGUURLIJK MET JULLIE MEELOPEN. WAT PRACHTIGE VERSLAGEN EN FOTO'S. IK VIND HET ZO REUZE KNAP VAN JULLIE. IK DOE HET JULLIE ZEKER NIET NA.
    OP NAAR.......