Hospital Via o cebreiro - Reisverslag uit Hospital de Órbigo, Spanje van Herman Vrins - WaarBenJij.nu Hospital Via o cebreiro - Reisverslag uit Hospital de Órbigo, Spanje van Herman Vrins - WaarBenJij.nu

Hospital Via o cebreiro

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Herman

11 September 2016 | Spanje, Hospital de Órbigo

Vanmorgen wat later opgestaan ,we werden gewekt met muziek Ave Maria deed ons denken aan Roncessvalles ook precies om 6.00 uur in de ochtend.
We kregen een vorstelijk ontbijt met Haselnoten pasta ,precies wat de dames lekker vonden mmmmmmmm.
Daarna in het donker op stap maar toen de ochtend ging gloren begonnen we met klimmen .
Was een prachtig uitzicht en een klim van 630 m naar 1370 m ,zeer steil op sommige stukken .We hebben er bijna 3 uur over gedaan maar wel enorm genoten van de wisselende vergezichten.
Onderweg kwam Marion nog een woest aantrekkelijke boer tegen op een wit paard. Had waarschijnlijk serie ook gezien van boer zoekt vrouw ! Hij vroeg aan Marion of ze alleen was het is dat hij maar een tand in zijn mond had anders was ze gevallen voor zo een rijke herenboer hihi. We zijn een nieuw deel van Spanje binnen gekomen Galicië Aangekomen in In O Cebreiro kerk bezocht en van een kopje koffie genoten ,weer snel op pad gegaan.
Toen we vertrokken kwamen we nog een groot gezelschap Japanners tegen .De gids vertelde dat wij echte Peligrimmos waren . Ze vroegen waar wij gestart waren .ze vielen bijna van hun geloof 29 dagen geleden in St Jean .
We gingen direct op de foto dus nu zijn wij een bezienswaardigheid zelfs in Japan.
Ze hebben ons massaal uitgewuifd en een Buen Camino gewenst.
Wij zijn door gelopen naar het plaatsje Hospital zitten nu lekker aan een wijntje en hebben weer ingeboekt in de gemeentelijke Auberge.

• 12 September 2016 - 08:55

Elly:

Goedemorgen wandelaars. Geniet nog van alles om jullie heen en zeker van die knappe Spanjaarden. Haha

• 12 September 2016 - 12:20

Mari:

Hoi pelgrimo.s

Wat moeten jullie weer genoten hebben van die vergezichten en wat een rust en zeker geen stress erg mooi wat jullie doormaken dus zeg geniet er nog elke dag van en tot horens

• 12 September 2016 - 14:27

Marion:

Hoi saampjes,

Lees af en toe in mijn pauze jullie verslagen..........gaaf hoor!!
    Gaat helemaal kriebelen.......misschien dat het ooooit zover gaat komen

• 12 September 2016 - 14:39

José Couwenberg:

Hoe meer ik lees, hoe meer ik onder de indruk raak. Maar vooral ook als ik de foto's zie. Dan zie je pas echt goed op wat voor soort paden jullie lopen. Nou, dat zijn geen strakke wegen zoals bij de Nijmeegse vierdaagse!! En als je bedenkt.......alleen al.........elke dag zoveel kilometers is al een prestatie op zich, maar dan op dit soort paden met deze hitte met je bagage op je rug......elke nacht een ander bed........jezelf behelpen met weinig middelen. Hele hele grote bewondering voor jullie! Blijf genieten en fantastisch om elke dag te lezen dat jullie dat doen!
    Groetjes (extra knuffel voor Marion) uit het warme Tilburg.
    José Couwenberg

• 13 September 2016 - 10:15

José De Leeuw:

Ik lig heerlijk op het strand met mijn e-reader boekje te lezen en jullie verslagen natuurlijk. Zeg maar dat ik de kilometers lig die jullie lopen whoehaaa. Geniet ze dat doe ik hier ook maar dan op Kreta. Jamas !