Ribadiso - Reisverslag uit Ribadeo, Spanje van Herman Vrins - WaarBenJij.nu Ribadiso - Reisverslag uit Ribadeo, Spanje van Herman Vrins - WaarBenJij.nu

Ribadiso

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Herman

17 September 2016 | Spanje, Ribadeo

Na gisteren een heerlijk gezamenlijke maaltijd genoten te hebben zijn we vanmorgen in het donker weer op pad gegaan.
Ik kan vermelden dat onze Auberge gerund werd door iemand die ook een pelgrim is geweest alles zat op de juiste plaats ,de bedden waren heel stevig en comfortabel ,super dus.
We zijn door de achteruitgang weggegaan en ontdekte dat we direct een zeer steile helling omlaag moesten ,het was volle maan maar het was aarde donker.
Halverwege stond een pelgrim met lege batterijen en Herman moest hem bij lichten want hij kon ze niet vinden zonder licht.
Voetje voor voetje zijn we afgedaald.
Het is weer gelukt toen het lichter werd kwam ook de zon er weer voorzichtig erbij en het slechte weer kunnen we achter ons laten.
Het is een prachtige tocht met redelijk steile hellingen en uiteraard gevolgt door diepe dalen.
We komen aan in Melide als je binnen komt in het oude gedeelte is het prachtig en oudenthiek ,daarna gaat het over in een redelijk moderne ongezellige stad.Wij lunchen weer in een parkje bij de kerk na inkopen gedaan te hebben bij de plaatselijke Dia.
Buiten de stad komen we in de bossen met eucalyptusbomen het ruikt er heerlijk ,net als in een mega sauna .
Het is heerlijk wandelweer .We wandelen langs mooie dorpen en veel prachtig gekleurde huizen ,rosé,blauw,groen en knalgeel .
De Spanjaarden houden van kleur.
Het is een mooie weg met vele hoge klimmetjes gevolgd door scherpe daalertjes.
Uiteindelijk komen we aan in Ribadiso da Baixo ,een dorpje met 6 huizen waarvan drie Aubergues en een restaurant we zijn ondertussen de 50 km grens allang weer gepasseerd.
Op naar weer een drankje ,eten en een heerlijke slaapplek.
Zwaar dat pelgrimeren.

• 17 September 2016 - 21:34

Bernadette:

Hoi Marion en collega pelgrims,

Wat een mooi verslag weer, zo beeldend!
    Nog even en dan zit het erop, geniet nog met volle teugen.

Groeten, Bernadette