laatste dag in spanje einde van onze camino 2013 - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Herman Vrins - WaarBenJij.nu laatste dag in spanje einde van onze camino 2013 - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Herman Vrins - WaarBenJij.nu

laatste dag in spanje einde van onze camino 2013

Door: Allen

Blijf op de hoogte en volg Herman

09 September 2013 | Spanje, Santiago de Compostella

We hebben een rustige nacht en zijn heerlijk uitgerust.Henny maakt het ontbijt eieren met spek en tomatos. Marion en Jan zijn lekker boodschappen gaan doen voor het ontbijt.En zijn samen op stap geweest voor de boodschappen.Na het ontbijt zijn we souveniers gaan jagen.
Uiteindelijk zijn we in de mis terecht gekomen van de cathedraal van de peregrimos We hebben eerst het graf van apostel Jacobus bezocht en zoals een goede pelgrim behoort te doen even een groet gegeven en zijn beeld omhelst.Daarna zijnwe naar de mis gegaan het was heel druk en was een enerverende dienst echt de pelgrimsdienst van 12.00 uur.
Een drukke dienst met 6 pastores en 2 zeer mooi zingende nonnen.
Helaas hebben wij weinig begrepen.van het spaans. Uiteindelijk de hele dienst uitgezeten sommige ook een beetje in slaap gevallen. Zelf de biechtpastoor zat te slapen. Plotseling kwamen er 8 zware dienaars binnen zij begonnen aan het koort te trekken van het wierookvat. Uiteindelijk ging het vat door zwieren van links en rechts over de hele gang. DIT IS WEER EEN VERSCHRIKKELIJK MAGISCH MOMENT. DIt is welhet einde van onze wandelweg.Ook al geloof je niet in God maar deze momenten zijn toch zeer uniek en zeldzaam.We zijn samen met heel veel mensen uit allerlei werelddelen die niet uit zijn op macht maar een gevoel willen delen. AANDACHT, LIEFDE EN RESPECT. Daar is waar hetom gaat.Stopt het nu.of komen er nog.andere Caminoos? ??????????

• 10 September 2013 - 08:31

Elly:

Het toeristen in Santiago,

Nu ik dit schrijf zijn jullie onderweg naar de auto of het vliegveld. Neem de ervaring en het gevoel mee. Dit is iets voor ounce in a lifetime. Ik zal blij zijn als Jan weer thuis is en dat hij weer kan wennen aan de normale gang van zaken en dat geldt natuurlijk ook voor de rest. Ik heb genoten van jullie verslagen en de rest van de belevenissen zullen ook wel komen als de tijd daar is. Liefs Elly x