6e Wandeldag - Reisverslag uit Cebreiro, Spanje van Herman Vrins - WaarBenJij.nu 6e Wandeldag - Reisverslag uit Cebreiro, Spanje van Herman Vrins - WaarBenJij.nu

6e Wandeldag

Door: Jan Cools

Blijf op de hoogte en volg Herman

30 Augustus 2013 | Spanje, Cebreiro

Helaas het vanacht geen Ridders en prinssen Maar Monikken en Nonnen.
De Monikken hebben de damens in slaap gewiegd.Allen hebben geslapen als een roos zo stil en donker is het in een klooster.
Ik vraag me af wordt ik Monnik of Ridder of blijf ik maar gewoon Jan.
Hebben ontbijt gemaakt in de keuken stokbrood kaas en heerlijke spaanse ham.De route gaat eigenlijk over twee bergen en is 29 km lang.
Wij hebben besloten om dit te delen over twee dagen.
We zijn om 7.30 gestart vanuit Villa Franca direct vanuit het dorp zijn we de berg opgegaan 2.5 uur gestegen in het totaal 600 m omhoog hele klim.Je kuntkiezen om je rugzak te laten vervoeren. Wij hebben dat niet gedaan om dat we er twee dagen over doen.
Geluncht onder de kastanje bomen boven op de berg.Stokbrood water ham .Uiteindelijk weer gedaald we hadden een fantatisch uitzicht over de nieuwe rijksweg met zijn tunnel. Jammer is de sloop hiervoor van halve bergen. Helaas maar ja de voorruitgang is niet te stoppen.We zijn aangekomen in La Portela de valcarce en in Elperegrino We gaan daar lekker ontspannnen de was doen en eneregie bijtanken voor de hele zware klim van morgen naar Cebreiro.

• 30 Augustus 2013 - 14:50

Laura:

Goede keus om te delen, het is toch vakantie he!
    Wij zijn trots op jullie! Kus

• 30 Augustus 2013 - 14:54

Elly:

Ben blij dat jullie het in 2dagen doen. Geniet even van de rust. Er hoeft in ieder geval niet aan de lijn gedaan worden want met deze zware tochten gaat dat vanzelf. X

• 30 Augustus 2013 - 14:56

Elly:

Mooie foto's trouwens. En wie moeten de was weer doen?

• 30 Augustus 2013 - 15:23

MARI:

beste camino,s of vrienden of pelgrims

of wat jullie ook willen zijn een bijzonder tocht en knap dat jullie de rugzak op de man houden supppper een hele prestatie en vindt dat jullie deze middag lekker relaxen lekker rose,tje of wijntje en dan morge de tweede etape knap ben trots op jullie mis jullie gezelligheid hier natuurlijk wel haha nog good luck en tot horens mari

• 30 Augustus 2013 - 15:40

Giet En Bep:

Leuk dat wijjullie elke dag kunnen volgen. Een hele prestatie, zeker nog extra met zo'n rugzak.
    Heel knap. Mooie foto's. Zondag gaan wij Mari gezelschap houden en hem ook morele steun geven!!! Hij gaat dan lekker voor ons koken. Verrassing!!! Lieve groetjes en houdt goede moed!, giet en bep.

• 30 Augustus 2013 - 16:31

Martin:

Hallo monniken en nonnen,
    . . . . maar wel als ridders de bergen bedwingen. Ik heb respect voor jullie tocht door het noord spaanse land. Hoe is het weer? Zijn de zon en de temperatuur voor jullie ook nog eens extra gesel op deze spirituele tocht?
    Maar geniet maar van jullie rust vanmdidag. Op de mooie foto's van vandaag is te zien, dat er nog meer moet worden geklommen en gedaald.
    Gr,-Martin

• 30 Augustus 2013 - 16:35

Nanda En Huub Janssens:

Hallo 4Steps.
    het is heel knap van jullie om zoveel km te klimmen .
    En jan blijf jij maar gewoon jan want monnik of ridder zijn wij neit in de wieg gelegt.
    jullie kunnen super trots op je zelf zijn.

Groeten Nanda enHuub

• 30 Augustus 2013 - 20:10

Daisy:

Super wat jullie doen,egt toppers zijn jullie.
    En prachtige fotos,kijk uit naar de volgende.
    zethem op kanjers groetjes en liefs voor alle4 xxx

• 30 Augustus 2013 - 21:52

Annie En Mario:

het is hier bijna 10 uur als ik even wil lezen wat jan te vertellen heeft nou en dat is heel wat,maar blijven jullie maar gewoon jullie zelf,dat is veel beter.Wat een belevenis allemaal een prachtige wandelreis.groetjes van uit Belgie