7e Wandeldag - Reisverslag uit Cebreiro, Spanje van Herman Vrins - WaarBenJij.nu 7e Wandeldag - Reisverslag uit Cebreiro, Spanje van Herman Vrins - WaarBenJij.nu

7e Wandeldag

Door: Jan Cools

Blijf op de hoogte en volg Herman

31 Augustus 2013 | Spanje, Cebreiro

Na een heerlijke rust en wasdag willen we vandaag beginnen aan het 2e gedeelte van de route. Eerst nog even over het Pelgrims Menu. Dit wordt overal aangeboden voor een prijs van rond de 10 euro. Gisteren was het ook geweldig.Menu bestaat uit 3 Gangen. Voorgerecht salade of spagetti of soep of een lokaal gerecht meestal rond de 6 gerechten.
Hoofdgerechten ook 6.Eergisteren verse vis heerlijk.Gisteren de damens rundvlees potje. De mannen konijnenpoten 2stuks elk. De wijn rood rosado en grote fles water zit in bij de prijs inbegrepen.Daarna een nagerecht met koffie super lekker. Ook valt op dat de mensen zeer open en vriendelijk zijn tot nu toe.Iedereen begroet je en wenst je een Buen Camino.
Nu de wandeldag vandaag. We zijn om 6.45 Weggegaan zonder ontbijt.
Net buiten het dorp stond de bakker zijn brood te sorteren en daar hebben we stokbrood gekocht prijs 0.70 cent. In het volgende dorp koffie en super lekkere cappucino met een grote fles water samen voor 5 Euro.Mooie prijzen toch !!!! Hierna zijnwe direct gaan klimmen we hebben in het totaal 4.5 uur geklommen zeer steil op sommige stukken en met rugzak.Veel lopers laten de rugzak vervoeren naar de bestemming.We lopen de zogenaamde Camino Duro in het gebied Galicie. Heel mooi en groen maar heet.Ook zie je veel enorme grote stieren met hele grote .............Uiteindelijk zijn we aangekomen in O cebreiro. Boven op de Hill van 1300 M.
We hebben ons drankje dubbel en dwars verdiend vanaf nu gaanwe dalen.

• 31 Augustus 2013 - 17:49

Elly:

Er is hier maar een woord voor TROTS, TROTS, TROTS. Wat een klim is dit vandaag geweest. Nu al weer over de helft gaat het met de voeten, armen, schouders en het overige lichaam bij alle vier nog goed? En hoe zit het met de blaren? Misschien om over na te denken om daar een keer vakantie te houden het lijkt mij heel indrukwekkend allemaal. Jullie hebben je drankje dubbel en dwars verdient, ik proost er nu ook een op jullie. Kunnen jullie nog wel wennen straks. Haha. Love you All xx

• 31 Augustus 2013 - 18:48

Martin:

Jullie zijn kanjers, om met je rugzak om, aan deze dag van klimmen te beginnen! Leuke informatie over hoe het onderweg gaat en over het Pelgims menu. Na het klimmen krijg je morgen de beloning van het afdalen, maar dat kan ook zwaar zijn. Heel veel succes.
    -Martin

• 31 Augustus 2013 - 20:06

Hanneke H:

Super dames & heren fijn dat het zo goed gaat en dat jullie genieten van alles wat je ziet en meemaakt hou je taai en op naar de volgende dag liefs uit Oisterwijk

• 31 Augustus 2013 - 21:45

Sabine En JC:

Hallo toppertjes, heel veel respect hoor voor jullie! Het is een verstandige keuze geweest om deze tocht in twee dagen te doen. Lijkt me zo zwaar om met ballast op je rug en in de warmte zo te moeten klimmen op lastige paden!! Knap hoor!! Wat een mooie omgeving dus dat zal wel veel energie geven in combinatie met zo'n heerlijk Pelgrims menu. Inderdaad leuke prijsjes Jan. Suc6 verder!!! Lieve groeten

• 01 September 2013 - 07:33

Annie En Mario:

Wat een kanjers zijn jullie toch ,een neem een petje voor jullie af,als ik een op had,Ik lees alleen maar pocitief,maar hoe gaat het met het lichaam van jullie alles goed.Zet hem op En het Pegrimsmune,een mooie prijs

• 01 September 2013 - 11:01

Giet En Bep:

Lieve luitjes, wij volgen jullie op de (gips)voet. Geweldig wat jullie presteren!! Een enorme beleving. Fijn dat jullie zo hartelijk ontvangen worden door de Spanjaarden.wij wensen jullie veel succes en sterkte met de afdaling, is net zwaar of nog zwaarder lijkt mijn. Het gaat jullie goed. Lieve groetjes van ons beiden. Giet en Bep

• 01 September 2013 - 18:04

Rian:

Hoi Bikkels,

Hier is maar 1 woord voor: RESPECT!
    Wij zijn trots op jullie alle 4!
    Zet 'm op verder!

Xxx Toine en Rian