12eWandeldag - Reisverslag uit Palas de Rey, Spanje van Herman Vrins - WaarBenJij.nu 12eWandeldag - Reisverslag uit Palas de Rey, Spanje van Herman Vrins - WaarBenJij.nu

12eWandeldag

Door: allen

Blijf op de hoogte en volg Herman

05 September 2013 | Spanje, Palas de Rey

Vanacht 4.00 uur begon het onweer het bliksemde voortdurend ook begon het te stortregenen.
We zijn opgestaan om 6.00 uur ontbijtje gemaakt op de kamer en onze regenoutfite aangedaan.Inclusief regenkappen en regenjassen.In het donker gaan wandelen de camino weer opgezocht.Ook onze jeugdige spanjaartjes waren weer van de partrij het was net zo druk bij de vierdaagse.Na pakweg 7km kwamen we bij een alberqeu klein maar super gezellig, het regende flink dus iedereen dook er binnen.De eigenaar raakte overstuur piano piano? ????Dit zou ook voor ons leuk tentje zijn want hij had ook een groot vat rosado en dat ontbrak de laatste dagen.
We zijn doorgewandeld, doordat het regende kwamen de geuren van eucalyptus en dennengeuren op ons af. een sauna net een opgieting leek het wel regenjas kappen en opvliegers van Henny haha.We zijn doorgewandeld naar melide. alles bij elkaar 16 km binnengekomen in Fulego en toen doorgewandeld naar Melide. We hebben redelijk lang moeten zoeken naar een pension, de prijzen steigen nu we dichter bij Santiago komen 15 euro p.p is het maatje maar ze beginnen 25 euro te vragen niet zo pelgrimsachtig meer.Uiteindelijk ingekwartiert en de was gedaan toen de stad in.
Uiteindelijk op een terrasje gezeten kwamen de jeugd weer binnen we hadden ze onderweg reeds een aantal keren gezien, leuke spaanse jonge mannen en vrouwen heel gezellig opstap.Deze keer hadden ze reeds veel drankjes gehad, ook bij ons gingen ze weer verder met veel gin tonic en gezang ging er doorheen.ZE moesten nog 12km verder ,normaal 2.5 uur ze verwachte er nog zeker 5 uur over te doen.We hebbeb afscheid van ze genomen en ze veel succes gewenst tot in Santiago .Nu we gaan even rusten eten en op tijd slapen morgen weer vroeg op.

• 05 September 2013 - 20:04

Harrie Winans:

Hallo Pelgrims. Ja, je bent in Galicie, het groene land met de eucalyptus bomen. Nu weet je ook waarom het daar zo groen is: door de regen. Je bent er nu bijna, nog 53 km. Vergis je niet morgen, je moet een aantal riviertjes oversteken. Dus is het regelmatig op en af. Maar ondertussen zijn jullie al wel gewend om te wandelen in de heuvels. Hopelijk blijft het droog anders kan het glibberig worden.
    Succes. Geniet van alles wat je meemaakt. Buen Camino en Ultreya!

• 05 September 2013 - 23:14

Elly:

Jullie eerste regendag, maar jullie waren overal op voorbereid. Vanmiddag hebben jullie toch weer lekker genoten met de Spaanse jeugd. Wat een ......leven hebben jullie toch. Ik heb in ieder geval van alles gedaan. Om 16.30 bij ma
    Ri zijn om een nieuwe vaatwassers te laten plaatsen mijn werk meegenomen puff puff. Toen lekker gegeten en daarna kwamen Annie, Mario en Petra. Was lgezellig. Hoop dat jullie een leuke avond hebben gehad met de was, drank en andere zaken. Op naar de volgende dag blijf trots op jullie. Hennie en Herman en Grant en Forsith. Xx

• 06 September 2013 - 10:59

Mari:

beste vrienden pelgrims

alweer bezig met dag 13 en gisteren ondanks de regen toch een mooie dag voordeel dat jullie nu km in kunnen korten vroeg binnen leuk hostel zoeken en dan de kroeg in wordt weer afkikken strak in de bewoonde wereld ondanks alles supper prestatie en een tocht om nooit meer te vergeten geweldig ben trots op jullie en nog een paar mooie dagen en succes en thuisfront missen jullie allemaal gr mari

• 06 September 2013 - 14:06

Jill:

Hee!

Fijn dat jullie het leuk hebben en het goed gaat.
    Ben trots!:) nog heel veel succes en tot snel!

Mis je wel marion, maar ben trots op je

Xxx

• 06 September 2013 - 22:53

Monique Rigter:

Mooi hé als je de woorden van Harrie Wijnans leest " je bent er nu bijna". Tjonge jonge nog 53 kilometer!!!! Petje af voor jullie, geweldige prestatie nu al. Dat wordt wat als jullie straks op de plaats van bestemming zijn. Geniet nog van de laatste kilometers. Xxx

• 07 September 2013 - 11:42

Suzy-Sabrine:

Als jullie dit lezen zitten jullie als het goed is aan de vooravond van het laatste stuk... toen ik je gisteren even sprak papa kon ik niet geloven dat jullie nog maar 25 km te gaan hebben. Al meer dan 300km in die beentjes !!!
    Ik heb het al vaker gezegd,maar geniet van elk moment en laat die indrukken lekker binnenkomen. Niemand kan deze ervaring nog van jullie afpakken!!!
    Ik kijk weer uit naar de volgende verhalen en foto's.... gooooooooooo 4steps!!!!!