Villafranca del bierzo - Reisverslag uit Villafranca del Bierzo, Spanje van Herman Vrins - WaarBenJij.nu Villafranca del bierzo - Reisverslag uit Villafranca del Bierzo, Spanje van Herman Vrins - WaarBenJij.nu

Villafranca del bierzo

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Herman

10 September 2016 | Spanje, Villafranca del Bierzo

Hola
We verlaten na een drukke fiestas avond Ponferrada in alle rust.
De wandeling gaat vandaag naar Villafranca del Bierzo.
We hebben 2 lange wandelingen verdeeld over 3dagen.
Daardoor komen we nu ook weer een aantal bekende pelgrims tegen. Weer leuk om elkaar te zien. We praten wat en delen wat bijzondere voorvallen en ieder gaat zijn eigen weg. Zo gaat dat op de camino.
We zitten in het gebied Bierzo. Daar passeren we een aantal bodega's , de ene nog mooier als de andere. Dit gebied staat hier bekend om de goede wijnen. Voor wijn liefhebbers is het hier een walhalla. Bij een kopje koffie krijg je een glaasje wijn en tapasje gratis haha. Na 27km lopen we tussen de wijnranken Villafranca del Bierzo binnen. Prachtig dorp met zijn indrukwekkende burcht van de Marquis de Villafranca. Het was weer een hele dag genieten.
Muches Saludos.
Lieve groetjes van ons alle.

• 10 September 2016 - 17:06

Elly:

Met die wijn zal het wel lukken volgens mij zijn er 3 liefhebbers. Leuk om steeds weer dezelfde mensen tegen te komen. Hier is het ook nog steeds zomer en ik vertrek maandag naar een strandhuis in Hoek van Holland. Ook genieten. Haha. Nog veel plezier. Gr. Elly

• 11 September 2016 - 09:47

Carla:

Schitterend!!!! Wat een leuk verslag weer, het voelt alsof ik er zelf bij ben! hahahaha
    een wijngebied met de naam Bierzo? das grappig....
    Ik wens jullie weer veel wandelgenot.....lekker genieten van alles wat er op je pad komt,
    Groetjes uit het zonnige Tilburg! houdoe...