8e Wandeldag - Reisverslag uit Cebreiro, Spanje van Herman Vrins - WaarBenJij.nu 8e Wandeldag - Reisverslag uit Cebreiro, Spanje van Herman Vrins - WaarBenJij.nu

8e Wandeldag

Door: Jan Cools

Blijf op de hoogte en volg Herman

01 September 2013 | Spanje, Cebreiro

Cebreiro. Plaats op 1300 M hoogte historische plek helaas zeer commercieel. Volendam in Nederland beetje jammer wel mooi.
Er was een Duits musicalkoor welke mensen allen ook liepen naar Santiago zij gaven in de plaatselijke kerk een optreden op weg naar Santiago.Gezelschap zong heel mooi het verhaal ging er in het kort over dat rijkdom, carriere ,extra bezit ipad enz alleen uiterlijke schijn is.
Wat er wel toe doet is aandacht, liefde en respect de dingen zijn die er werkelijk toe doen.We zijn in het donker vanmorgen 1sept op pad gegaan nog 200 m hoger weg was ongeveer 1500 m.Hierna begon de zeer lange afdaling naar triacastela. We hebben hier zeker 4.5 uur over gedaan.
Daling.naar 700 M de tocht leide langs allerlei piep kleine dorpjes waar de koeien via de dorpskern naar de velden geleid werden.We zijn dan ook uitgebreid uitgegleden over de koeienvlaaien.Temperatuur was dik 32 gr
Afdalingen gaan langs zeer oude en zeer mooie pelgrimspaden.Nu gaan de de pijntjes en gebreken opspelen Herman last van zijn schouder Henny arm gaat toch steeds beter Jan last van voet en been.Marion uiteraard nergens last van. Klein blaartje op haar teen.haha.Rest gaat Super Santiago komt steeds dichterbij we nemen geen rustdag maar knippen de afstanden op in kortere stukken zodat we op het heetst van de dag binnnen zijn tot morgen groeten en bedankt voor alle leuke reacties Verder nog iedereen tot nu bedankt voor de leuke reacties.

• 01 September 2013 - 19:39

Ingrid:

Respect hoor, erg leuk om jullie avonturen zo te kunnen volgen. Hopelijk zijn de pijntjes snel verholpen x

• 01 September 2013 - 21:48

Elly:

Fijn dat jullie de wandeling gaan splitsen over de rest van de dagen. Denk wel aan jullie schouder, arm bovenbeen voeten en weet ik al niet meer. Het feit is dat ik trots op jullie ben en blijf. En een flesje rosé voor €2,30 waar heb je het dan nog over?

• 02 September 2013 - 00:03

Lino:

Een goede reiziger is iemand die niet weet waar hij heen en een volmaakte reiziger weet niet waar hij vandaan komt

• 02 September 2013 - 07:58

Annie En Mario:

Wat zien jullie mooien delen van jullie reis,en dat jullie willen proberen om voor de heets van de dag binnen de zijn hebben jullie groot gelijk,en de kleine kwaaltjes dat neem je maar mee.geweldigwat jujjie doed,daar mogen jullie echt trots op zijn.

• 02 September 2013 - 09:20

Mari:

beste vrienden en meisje

alweer de 9e dag het begint nu opte schieten voor jullie maar ook voor de achterban fijn dat jullie al zover zijn en nu kunnen zeggen we gaan de route,s wat opsplitsen in kortere afstanden zal blij zijn als jullie het eindpunt bereikt hebben en dat we weer samen zijn toch fijner jullie gezelschap in de buurt nou geniet ook vandaag weer van de mooie dag en meisje nog even volhouden echt super dat je hellemaal nergens last van hebt trots op je wat een bere condietie haha nou tot horens groetjes mari

• 02 September 2013 - 20:41

Harrie Wijnans:

Hallo allemaal. Wat dachten jullie? Die Harrie laat niets van zich horen. Jullie verslagen heb ik gelezen en stel vast dat jullie al in een paar dagen van toeristen zijn veranderd in echte pelgrims. De grootste opstakels liggen inmiddels achter jullie, nu nog alleen maar afdelen. Maar denk er aan, elke dag zit er wel een heuveltje op de route. Verstandig om vroeg te vertrekken en voor de hitte binnen te komen.
    Geniet van al wat je onderweg ziet en meemaakt.

• 08 September 2013 - 09:24

Jeanny:

Wat gaan jullie goed zeg en die verslagen dat is geweldig voor het thuis front die kunnen alles volgen geniet maar goed van alle mooie dingen die jullie zien en wij wensen jullie nog allemaal veel loop plezier wij volgen jullie nu ook groetjes Martin en jeanny de jong
    Amsweerstraat