10e Wandeldag - Reisverslag uit Portomarín, Spanje van Herman Vrins - WaarBenJij.nu 10e Wandeldag - Reisverslag uit Portomarín, Spanje van Herman Vrins - WaarBenJij.nu

10e Wandeldag

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Herman

03 September 2013 | Spanje, Portomarín

De wandeling ging vandaag van Sarria naar Portomarin we zijn heel vroeg vertrokken omdat het verschrikkelijk heet zou worden.In het donker zijn we op weg gegaan. Zaklampen aan en op stap direct buiten de stad was het aarde donker.De tocht staat de boek als licht met weinig klimmen erin.
Dat hebben geweten het waren korte zeer steile hoogte en dalingen.We zijn door heel veel dorpen gekomen,en we zijn vandaag de 100 km lijn gepasseerd. Bij de dorpen was het net of deze wedelijverde wie de steilste helling.had.Portomarin heeft gewonnen we zijn het dorp bijna ingerold.Direct volgde een trap met 60 treden.We hebben geboekt een rustig pension langs de rand van het dorp.DAT HEBBEN WE GEWETEN! !!!!!!.
VOORDAT WE GINGEN ETEN KWAMEN ER EEN 4 TAL VRACHTWAGENS AANRIJDEN STOND OP PANORAMA.Onze hospita zei dat er een feest zou zijn start 11.00 uur. Wij dachten wat is dit zal wel meevallen.
Wij lekker gegeten weer een heerlijk pelgrims menu.
Flesje wijn gekocht prijs 1.35 met ijs 1.75 en wat biertjes.
Terug naar pension op de binnenplaats wat gedronken.Nogmaals even ovrleg over het feest gehad WE KREGEN SETJE OORDOPJES? ????? MORGEN MEER.

• 03 September 2013 - 21:56

Peet:

Hee Henny en andere 3steps, jullie zijn goed bezig en dat ook nog eens in zo'n mooie omgeving. Geniet ervan en toi toi toi !

• 03 September 2013 - 21:56

Frans Van Rijswijk:

Hoi Jan en mede pelgrims.
    Erg knap van jullie,als ik het lees doen mijn benen en voeten al zeer.
    Vandaar het gezegde , alleen als het donker is kun je de sterren zien,
    Groet Frans en Riki

• 04 September 2013 - 08:36

Jack En Jolande:

Hoi allemaal, wat hebben jullie het zwaar maar we zijn super trots op jullie! Liefs jack en Jolande xxx

• 04 September 2013 - 08:42

Annie En Mario:

Hoi pelgrims .Wat zijn jullie toch geweldig met wat ik lees,een hele belevenis.hou het allemaal vol.En heel veel succes.GR. Annie

• 04 September 2013 - 13:07

Harrie Wijnans:

Zo'n trap met 60 treden moet toch een peulenschilletje zijn voor jullie. In Sarria heb je al kunnen oefenen. Het einde nadert nu. Over een paar dagen loop je tussen de Eucalyptus. Geniet van de mooie tocht.