hornillos del camino - Reisverslag uit Hornillos del Camino, Spanje van Herman Vrins - WaarBenJij.nu hornillos del camino - Reisverslag uit Hornillos del Camino, Spanje van Herman Vrins - WaarBenJij.nu

hornillos del camino

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Herman

27 Augustus 2016 | Spanje, Hornillos del Camino

Vanmorgen vertrokken uit Burgos het duurde 1 1/2 uur om in het centrum binnen te komen maar ook 1 uur om eruit te gaan.
Burgos is een wereldstad met een mooie kathadraal en mooie pleinen .
Het leven begint in de avond om 22.00 uur overdag zie je alleen pelgrims en toeristen ,maar in de avond gaan alle deuren en ramen open en komen ze massaal naar buiten.
Wij gaan slapen en zij gaan leven,wij hebben het nog even aan gekeken. Prachtige mannen en vooral modieus geklede hele mooie vrouwen van 15 tot 80 .
Kortom een wereldstad .
Om 4.00 in de morgen stopt het leven en komen de schoonmakers de lege flessen ophalen en spuiten de straten en pleinen schoon.
Toen wij op pad gingen om 6.30 was de stad leeg en helemaal schoon. Wij vertrokken in alle stilte .
We liepen de stad uit langs mooie beelden en Universiteiten .We kwamen binnen langs de RIO en we zijn eruit gegaan langs de RIO .
Was tot de eerste stop een lange ruk en we hebben ontbeten in Tardajos. En het was een hele aardige señor y tiende .
Geweldig zo een vriendelijke Spanjaard.
Onderweg gegaan kregen we van 2 nonnetjes een kaartje aan gereikt met een behouden groet .
Maria ,zonder zonde ontvangen en zij wenste ons een buen Camino.
We zijn een gebied in gewandeld met vele gele afgemaaide gewassen,het was heel heet.
Maar het was prachtig ,we hebben gerust bij een groene oase .
Daar aangekomen ontmoeten we een Belg die daar ooit geslapen heeft .
Wij raken in gesprek en hij vertelde dat hij daar was om dat hij op de heen reis daar ook geslapen heeft.
Wat bleek hij was onderweg naar huis om op 9 september bij de trouwdag van zijn vriend te kunnen zijn.
Hij was al 2 jaar met de fiets onderweg en via marrako op de terugreis .
Henny had veel last van haar val en was gaan liggen ,maar toch ook bij de oase aangekomen .
Heman heeft haar opgelapt en met een pilletje erin zijn we weer verder gegaan.
Via een prachtige steile afhaling zijn we terecht gekomen in Hornillos del camino .
Wij zijn ingeboekt in Albergue De Sol à Sol.
We zijn ontvangen door een vreselijke knappe Spanjaard.
Hij heeft alles mee doet de strijk de was en afwas etc ,etc.
Volgens mij blijven de dames hier

• 28 Augustus 2016 - 11:35

Ellly En Hans:

Wat een mooie ervaringen weer.
    Geniet ervan.

• 28 Augustus 2016 - 12:48

Mari:

Hé pelgrims

Gisteren een mooie dag geweest voor jullie genoten van alle mooie mannen en vrouwen natuurlijk ervaringen die je bij zullen blijven geniet van elke wandeldag en veel plezier samen hostalawego

• 28 Augustus 2016 - 18:33

Carola Fantin:

Hallo Marion en pelgrims,

wat een avonturen beleven jullie en zo mooi verwoord.
    Wat een ervaringen doen jullie op. Blijf genieten, succes en voorzichtig zijn !!
    Goede reis verder!!

• 28 Augustus 2016 - 18:36

Brent:

Hoi,

We hebben mooie foto,s voorbij zien komen op de telefoon van Maria
    Jullie zijn echte toppers en we wensen jullie nog een hele mooie reis.
    Geniet van alles wat jullie tegenkomen.

Liefs ricardo kirsten en brent

• 28 Augustus 2016 - 20:17

Elly:

Hey wandelaars, Deze ervaringen vergeten jullie niet snel meer. Blijf maar genieten tijdens jullie tocht en dan geniet ik weer van de verhalen. @Henny hoop dat het allemaal meevalt en dat je niet teveel pij n hebt.
    Mooie foto's zijn het ook die jullie op de site zetten. Gr. Elly